Красимир
Стоянов е първият директор – литератор в историята на Природо-математическа
гимназия „Акад. Никола Обрешков” – Бургас.
Завършил
е Великотърновския университет „Св.св. Кирил и Методий”, специалност „Българска
филология” през 1989 г.
и от тогава до сега е работил само в сферата на образованието, минал е през всички етапи на системата. Бил е
учител по български език и литература в СОУ „Константин Преславски”, после
помощник директор и директор в същото училище. По-късно е назначен за помощник
директор по учебната дейност в ПМГ „Акад. Никола Обрешков”.
Красимир
Стоянов счита себе си за част от екипа на бившия директор на гимназията –
Станчо Славов и възнамерява да продължи да развива училището в зададената от
него посока.
Господин
Стоянов, според Вас, на какво се дължи непрекъснато нарастващия рейтинг на
бургаската математическа гимназия през последните години?
ПМГ „Акад. Никола Обрешков” е
най-голямата профилирана гимназия в Бургас. Броят на учениците, които
искат да учат тук, непрекъснато
нараства. Ние приемаме 4 математически, 1 информатична и 1 биологична паралелка
всяка година. Оказа се, че биологичната ни паралелка се е превърнала в хит -
през миналата година много деца, които останаха извън нея, бяха разочаровани.
Смятам, че големия интерес към нас се
дължи не само на изключително добрите ни успехи в извънкласните дейности.
Мисля, че рейтингът го повдигаме и самите ние с отношението си съм родителите,
към гражданите, които влизат в гимназията, с начина по който контактуваме.
Учителят е публична личност, ежедневно е на сцената и трябва да бъде много добър професионалист, за да се справи с
мисията си. Колективът, изграден от
добри специалисти – това е рейтингът на едно училище. А педагогическият състав
на математическата гимназия включва точно такива добри специалисти, можещи и
опитни. Той е изграждан в продължение на години от моят предшественик. От него
аз наследих добре работеща институция, организация с много силен дух като
желание за изява и развитие, колектив от
професионалисти, който умее да работи с децата, да подбира, развива и доказва
техните таланти. Възнамерявам да продължа тази традиция и да я развивам, като
търся нови перспективи.
В
каква посока виждате перспективите за развитие?
В установяване на нови международни
контакти по отношение на извънкласните дейности – участия в олимпиади,
състезания и турнири. Гимназията има многогодишни контакти с азиатските страни,
където се провеждат най-рейтинговите математически състезания и олимпиади. Наши
ученици редовно участват в тях и бележат изключителни успехи. Поддържаме
контакти и с водещи азиатски математически школи. Подобни са отношенията ни и с
руската математическа школа, която е сред елитните в света. Сега обаче
възнамеряваме да се обърнем към Европа. Търсим контакти и партньорства в
европейските страни и тук аз виждам перспектива за бъдещо развитие. Вече сме
положили известни усилия и първите контакти са налице. В началото на ноември
м.г. проведохме много интересен квалификационен
семинар с колеги в Румъния. Там
имат добра математическа школа, миналата година бяха домакини на изключително силна международна олимпиада, на която нашият
ученик Тодор Марков спечели бронзов медал. Установим връзки с национален колеж
в Букурещ– средно училище, според техния формат на образователна система.
Интересно се оказа за нас това, че училището е профилирано в областта на
природните науки и чуждите езици равностойно – подобно на нашите езикови и
математически гимназии, но събрани в едно. Имахме възможност да се
запознаем с начина, по който те
подготвят учениците, възнамеряваме да задълбочим връзката и да продължим да
осъществяваме обмен на идеи.
Ще продължава за нас да бъде приоритет
развитието на учениците ни не само в областта на природните науки. Това е
амбиция, която сме си поставили още през миналата учебна година и резултатите
вече са налице. Ние имаме трима ученици,
класирани на национален кръг на
олимпиадата по български език и литература, което е огромно постижение
за една математическа гимназия. Още повече, че общо класиралите се деца от
Бургас са пет. Наши ученици са класирани
за националните олимпиади и по други предмети: по руски език – 2 , астрономия - 5, физика - 7, по философия
– 2. Очакваме резултати за олимпиадите по история и цивилизация, география и
английски език.
През тази учебна година в гимназията
работят 27 групи по националната програма
„С грижа за всеки ученик”. Това
са школи, които подготвят децата за националните кръгове на олимпиадите.
Тези резултати ни правят изключително удовлетворени и ние имаме
намерение да продължим да работим във
всички посоки на познанието, а не само в областта на математиката и природните
науки. Това са целите и аз мисля, че добре ги изпълняваме.
Ще
обявите ли и през следващата учебна
година прием за 5-ти клас, въпреки, че законът не го регламентира?
Да, ще приемаме ученици от 5-ти
клас, правят го всички математически
гимназии, въпреки че този прием не е
уреден в сегашния Закон за народната просвета. Очакваме това да стане в
новия Закон за училищното и предучилищното образование, но той изключително много
се бави. Проектозаконът отдавна е влязъл в Комисията по образование в Народното
събрание и аз нямам обяснение защо се отлага приемането му.
В момента ние приемаме ученици след 4
клас единствено в името на децата. Защото точно от 5-ти до 7-ми клас се
изграждат базовите математически умения.
Това е целта ни – да подбираме надарени деца в 5 клас и да започваме да надграждаме върху талантите им
нови умения и знания.
Приемът за следващата учебна година вече
е обявен. На заседание на педагогическия съвет сме решили да приемем 4 паралелки
в 5-ти клас, колкото и миналата учебна година. В 8-ми клас
паралелките, както и досега, ще са шест.
От
следващата учебна година ще имате и нова модерна спортна зала. Какво още може
да се желае от базата на гимназията?
Да, имаме уверението лично на кмета Димитър
Николов, че новата спортна зала ще е
готова до следващата учебна година.
Общината спечели и дългосрочен проект за
присъединяването на Дома за деца „Александър Коджакафалията” към базата на
гимназията. Един етаж ще бъде предоставен за нас. Проектът за реконструкция е
готов, предвижда се и топла връзка между двете сгради. Ние сме заявили
желанието си да получим 8 класни стаи, компютърен кабинет и малка учителска
стая. Идеята ни е да изнесем в новата
сграда малките ученици- прогимназиалния курс.Така ще освободим повече помещения
в основната сграда, за да оборудваме специализиран кабинети в тях.
Няма коментари:
Публикуване на коментар