вторник, 11 декември 2012 г.

Има ли забранена любов между учителката по рисуване и ученик?

Ден след излезлия в публичното пространство скандал за греховната любов между учителка и ученик в Благоевград, потърпевшата, вече бивша преподавателка по изобразително изкуство Екатерина Москова коментира случая.



- Екатерина, има ли някаква истина в твърденията излезли в публичното пространство?
- Категорично не. Това бе една обидна и злонамерена публикация, срещу която ще взема съответните мерки.


- От къде се зароди цялата тази странна история?
- Всичко започна преди месец-два, като според мен инициатори на тези злонамерени слухове са психоложката на 8-мо СОУ “Арсени Костенцев” Жулиета Тумбанова и преподавателката по география Галя Карабельова. Причините са абсолютно неясни за мен. Аз усещах, че има някакво напрежение, което витае в учителската стая и именно поради тази причина избягвах да стоя там. През цялото време се стремях да се държа културно и учтиво с всички колеги, но явно ме взеха за наивна и това е допринесло за да се окаже целия този психологически натиск. Опасявам се да не би всичко това да идва поради факта, че за заемната от мен позиция е имало близки до администрацията и факултета кандидати, но и това не мога да проумея.

- Заради този натиск ли подаде молба за напускане?
- В момента на силен афект и притеснение аз подадоха молба за напускане, която ми е била подписана моментално, след като е попаднала на бюрото на директора на училището Сергей Биров. Всичко това стана в петък миналата седмица. Имах време през уикенда да се успокоя, най-вече благодарение на приятели и познати, които ми се обаждаха постоянно да предлагат морална подкрепа и вчера се опитах да оттегля молбата си, но това не ми бе позволено под предлог, че върнат ли ме на работа скандалът щял да придобие още по големи размери заради журналистическия интерес.

- И все пак има ли нещо вярно в цялата тази „афера”?
- Да, има. Вярно е, че поддържам приятелски отношения с момчето. Но аз поддържам такива отношения с всички дванадесетокласници поради простата причина, че бяхме заедно на море това лято. Аз нито им преподавам в момента, нито имам някакви романтични взаимоотношения с когото и да било от тях. Още повече, да съм се целувала с някого по коридорите и пред училището. То това е пълен абсурд. Навсякъде в района има видеокамери, като всички знаят това много добре и дори учениците, които имат близки взаимоотношения не си позволяват да правят това от страх да не бъдат заснети. А колкото конкретно за Костадин, казвам че всичко започна от шушукания в учителската стая, заради които аз спрях да го поздравявам като се разминавахме в коридорите, само и само да не ескалира цялата тази лъжа.


- Ще си търсиш ли правата в съда?
- Категорично да. Ще съдя вестника и автора, защото морално нанесените ми щети са огромни, а да не говорим за чисто икономическите, тъй като напускането ми от работа е в следствие изцяло на натиска, създаден от вестника. Също така аз съм и публична личност, художничка, а и скоро бях кандидат общинска съветника. Целия този скандал ще окаже влияние върху цялостното ми развитие и се надявам справедливостта да възтържествува.

Димитър Христов, “Струма”

Няма коментари:

Публикуване на коментар